Medlemssidor

Klicka på knappen ovanför för att logga in på medlemssidorna. Här anmäler du dig till vaktpass, arbetsplikt, bokar mastkranen samt uppdaterar din egen information.

Alla medlemmar med permanent båtplats måste göra en vaktnatt per plats (på land och i vatten). Alla med båtplats har dessutom en arbetsplikt, vilket innebär en ca halv dags arbete, oftast på helger. Vakt- och arbetsplikt bokar man själv på medlemssidorna.

Vaktplikt

Vakten är obligatorisk och det finns en vaktpool som man kan anlita om man inte kan gå själv på tilldelat pass. Att utebli helt kostar 2000 kr. Det blir billigare att anlita någon i vaktpoolen. Att utebli utan att säga till är mycket osolidariskt, eftersom då blir vakten den aktuella natten decimerad. Om flera skulle utebli är vi helt utan vakt denna natt, vilket inte är acceptabelt.

Vaktplikt nästkommande år bokas från november till 15 februari. Därefter får de medlemmar, som inte själva bokat, vaktpass sig tilldelade med datorns hjälp. Dessa meddelas om detta via mail. Det går också att ringa vaktchefen för information.

Arbetsplikt

På Medlemssidorna finns också en almanacka med de arbetspass som finns att göra under året. Ibland skickar klubben ut meddelande om arbetsuppgifter som uppstår akut. En del medlemmar har arbetsuppgifter som de utför löpande varje år. Sjö- och torrsättningsgruppen, mastkrangruppen och bryggvärdskap är exempel på sådana arbetsuppgifter. Kom gärna med förslag på arbetsuppgifter du tycker bör göras. Det går också att ringa arbetspliktansvariga för information.

Arbetsplikten kan man avstå att anmäla sig till utan att meddela detta och då debiteras man vid årsskiftet 1500 kr i avgift.